Lesson Report Junior-1 March 12th

Hello Class! This is Towako from MEL School.
How are you today?
It's Wednesday, March 13th, 2013.
It's warm and windy today. Didn't you have any trouble with the wind?
きのうのレッスンでは、How long does it take from your house to school?
のようにある場所から場所へ移動するときにかかる時間の尋ね方、
そして、It takes an hour and a half. のように、かかる時間の答え方を練習しましたね。
みんなだいぶすらすら質問したり答えたりできるようになりましたね。
交通手段の言い方、on foot, by trainなども復習しました。どちらも大事な表現なのでしっかり覚えましょう!
Star Teamでは英語で漫画を楽しみました。音声がなかなか凝っていてよかったですね!
Our speaker yesterday was Yuma.
He talked about his table tennis club. The third graders are graduating from school and they had a farewell event.
The next speakers are Asuka and Yuria. Get ready for your speech!

<Lesson Review>
基礎英語 Lessons 165 & 166
Bridge Work
Chapter 10 Unit 2
Grammar and Communication-1
How long does it take ...?  動詞の紹介
Exercise-1    (pp. 162-164)
Star Team Tropical Adventure  (pp. 81-83)

See you on Friday!

Towako

0 件のコメント:

コメントを投稿