Lesson Report Primary-2 August 2nd

Hello Class! This is Towako from MEL School.
How are you?
It's Saturday, August 3rd, 2013.
It's sunny today.
きのうのレッスンでは、Picture Dictionary の新しいTopic Sports Day
に入りました。運動会に関わるいろいろな言い方がわかりましたね。
Grammar OneではHobbies and interestsについての表現をたくさん練習しました。
時間のあるときにすること、しないこと、を英語でいろいろお話したり文にして書いたりしましたね!
Reader では、Vampireが登場しました。
続きがますます楽しみですね。

<Lesson Review>
Picture Dictionary Topic 41 Sports Day
How many pairs of sneakers do you have?
I have three pairs of sneakers.
Chant The Sack Race Chant
Grammar One
Chapter 9 I like School
Exercise-4 Hobbies and interests   (p. 27)
Reader 3C The Old Ghost House
内容確認 (pp. 10-13 音読練習)

See you next week!

Towako

0 件のコメント:

コメントを投稿