Lesson Report Junior-1 February 1st

Hello Class! This is Towako from MEL School.
How are you doing?
It's Friday, February 1st, 2013.
It was sunny and warm today.
Can you ride a bicycle? Can you swim 1km?
今日はcanを使って質問をし、自分のことについてこれまで学習したことを使って英語で答えたりしましたね。文をまとめて書くのは大変そうでしたが、がんばりました!
some, any の使い方もだいぶ理解が進んできましたね。
最後の歌は気に入った人が多かったようでしたね。
次回から基礎英語は2月号になります。忘れずに持ってきましょう。
Our speaker today was Yuria.
She talked about movies. She likes watching movies!
The next speaker is Sho. Get ready for your speech!

<Lesson Review>
基礎英語 Lessons 143 & 144
Bridge Work Chapter 9 Unit 1 Grammar and Communication-1
Exercise-1 Canを使った表現 Review (pp. 136-137)
#2-b. -> Write about you and your partner
動詞の紹介‐13 pass, win, skate, get on, get off, see, speak
Exercise-1 #3
Star Team Unit 11
There's a/an/some There are some
some and any  まとめのWorksheet
Unit 12  Song  Tropical Paradise

See you next week!

Towako

0 件のコメント:

コメントを投稿