Lesson Report Junior-1 September 4th

Hello class!
This is Towako from MEL School.
How are you?
It's Wednesday, September 4th, 2013.
It's cloudy today.
今日のレッスンでは、久しぶりに基礎英語を使っての練習をしました。
電話でよく使う便利な表現を学びましたね。
Bridge Workでは、前回練習した動詞を使ってさまざまな活動をしました。
みんなそれぞれの動詞の使い方がよくわかってきたうようですね。
Star Teamでは、それぞれの写真について英語で説明する練習をしました。
慣れなくてまだうまくいきませんが、少しずつできるようにしていきましょう。
そして、次回はRole Playです。Teamのみんなと力を合わせてよい発表にしましょう。
Today's speaker was Shintaro. He talked about his trip to Sado island.
Shintaroはとてもよく準備をして夏休みの旅行についてよい発表ができましたね。
The next speaker is Shun. Get ready for your speech!
*夏休みの宿題が未提出の人は次回かならず提出してください。

<Lesson Review>
基礎英語 Lessons 65 & 66
Bridge Work
Chapter 5 Unit 1
Grammar and Communication-2
Review practice Japanese -> English
Exercise-2 #1, #2, #3
(pp. 68-69)
Star Team Unit 5 Presentation story
Describe the situation in English
Comprehension
Preparation for the role play (pp. 30-31)

See you on Saturday!

Towako

0 件のコメント:

コメントを投稿