Lesson Report-Senior 2-Aug.6th

Dear Senior-2 Classmates,
Now your final lesson for this semester is over. Do you know how many lessons you could have attended?
38! And each lesson was two-hour long! That's a lot of time to learn and practice English, isn't it?
The question is did you learn enough? See you all again on the 23rd.
・Cover to Cover Unit 6 Part 1: The Secret to a Long Life
- Review Reading w/CD -> Answer Check: Checking Comprehension
- Read aloud: Whole Text=> Communication Task-1  Write in Japanese
1. Pr-3: Factors like war ~. When a country’s ~.: 戦争、病気、食生活の質、そして医療サービスが受けられるかどうかなどの要因が全て平均余命に影響します。国の医療サービスや教育が向上すると、平均余命も伸びるものです。
2. Pr-6: She couldn’t see clearly enough ~ to do it for her.: 2. 彼女は自分でたばこに火をつけることが出来ないほどものがはっきりと見えなくなってしまいましたが、自分のたばこの火をつけてくれるように人に頼むようなことは、彼女のプライドが許しませんでした。
- Looking at Vocabulary in Context/p.75-> disprove, life expectancy, developed country-developing country, lie in, genes, martial status, appear to, tend to, gender, on average, take a risk, give up ~ing
- Comm Task-2  Use seem to, appear to, and tend to as used in the text.
1. 婚姻の有無は平均余命に影響を与えるようだ。 Marital status seems to affect life expectancy.
2. 結婚している男性達は、独身の男性たちよりもより健康的な食べ物を食べ、より少ない危険を冒す傾向があるので、平均するとより長く生きるようだ。: Married men appear to live longer on average because they tend to eat healthier food and take fewer risks than single men.
・Bridge to MEL Book 3
- Grammar: C37-U2 – G&C 3-> Ex.3
- Vocabulary: C37-U2 #2 – 訳・Practice

0 件のコメント:

コメントを投稿