Lesson Report Primary-1 April 26th

Hello class! This is Towako from MEL School.
How are you?
It's Saturday, April 27th, 2013.
It's sunny today.
昨日のレッスンでは、a, an の使い方の復習と It is ...を使った文を練習しました。
What is it?  It is ... で答える練習のときには、is it と it is の発音に注意が必要でしたね。
上手に言えるようになるまでがんばりましょう!
Picture Dictionaryでは今回もHow many apples? のように「いくつですか?」と聞いて Fourteen apples. のように答える練習をしました。上手に言えるようになってきましたね!
Number Songも少し速くて大変ですが、上手に歌えるようになってきましたね。

<Lesson Review>
Unit 1 Word Bongo & Bingo #2
Picture Dictionary Topic 2 Numbers
応答練習 How many elephants?  Five elephants. (Worksheet)
Song Number song
Up and Away Student Book
Unit 1 an Unit 2 an  単語の復習
Unit 3  It is (pp. 7-8)

See you next week!

Towako

0 件のコメント:

コメントを投稿