Lesson Report Junior-1 October 16th

Hello class!
This is Towako from MEL School.
How are you?
It's Wednesday, October 16th, 2013.
The typhoon is over and it was sunny today!
今日のレッスンでは、前回練習した動詞の使い方を疑問詞を使った疑問文とともに練習しました。
質問する内容によって疑問詞を使い分けるのが上手になってきましたね。
Star Teamでは、ピリオドやカンマ、アポストロフィなどの使い方を学習しました。
これまでなんとなく使っていたものが上手に整理できましたか?
Star Teamでは新しいUnitのお話にも入りました。
上手にRole Playができるようにがんばりましょう!
Our speaker Saturday was Shintaro.
He talked about her daily routine. とてもよく準備ができていましたね!
The next speaker is Shun. Get ready for your speech!


<Lesson Review>
基礎英語 Lessons 89 & 90
Bridge Work
Chapter 6 Unit 2
Grammar and Communication-2 動詞の紹介-7
want, teach, work, drive, ride, meet  Review
Exercise-2  #1, 2, 3
(pp. 91-92)
Star Team Unit 6  Study skills  Using punctuation
Unit 7  Presentation story  Charlie doesn't like shopping

See you on Saturday!

Towako

0 件のコメント:

コメントを投稿