Lesson Report Primary-1 July 12th

Hello class! This is Towako from MEL School.
How are you?
It's Saturday, July 13th, 2013.
It's cloudy today.
きのうもPicture Dictionary ではいろいろなお店や町にある施設の言い方を練習しました。
Where's the library?  It's near the museum. などの会話が上手にできるようになってきましたね!
Up and Away では、It is a ball. They are balls. など、1つのときには、It is a/an ...を使い、2つ以上のときには They are ...を使う練習をしました。
What is it?  What are they? のような質問も上手にできるようになりましたね!
Reader では音読リレーの4回目でした。あせらずに読めるようがんばりましょう!

<Lesson Review>
Picture Dictionary Topic 7 Our Busy Town
The Busy Town Chant
Worksheet #2
Up and Away Student Book
Unit 16 It is/They are  (pp. 37-38)
Workbook (p. 23)
Reader 1A Magic Picture Board 音読リレー

See you next week!

Towako

0 件のコメント:

コメントを投稿