Lesson Report-Senior 2p-Jul.14th

1. Cover to Cover-2 Unit 7  Intelligence  Part 1  What is Intelligence
- Read w/CD-> Read aloud:Par-TBD=> Task-1 MIとは何か、それぞれの才能の説明も含めて、分かりやすく説明しなさい。
アメリカのHoward Gardner は、言語と数学能力が強く反映されるIQに因る一面的な知性の見方に対して、
以下の7つの多面的な(=MI: Multiple Intelligence)観点から人の能力を測るべきと論じている。
- Linguistic Intelligence: 言語能力(言語を習得し操ることができる)
- Logical-Mathematical Intelligence:物事の論理性やパターンを見抜く論理的、数学的な能力
- Bodily-Kinesthetic Intelligence: 身体や運動の能力
- Musical Intelligence: 音楽的な能力
- Spatial Intelligence: 相対的な位置関係を認識できる能力
- Interpersonal Intelligence: 相手を理解して対応することが出来る対人的な能力
- Intrapersonal Intelligence: 自己、即ち自分の能力や特性、を理解して対応、活用する能力
こういったMIの考え方や、個々の能力のとらえ方について実証研究が十分でないとする声もあるが、多面的に個人の能力をとらえることによって、より個人の持つ特性に合った教育機会が提供させることも期待されている。
- Task-2  1. (Par.1) 環境にやさしいエネルギーは、特に発展途上国(新興国)で重要が旺盛だ。(green energy)
Green energy is in demand particularly in developing countries. (green energy)
2. (Par. 5) その新しいボスは、その仕事を辞めるという彼女の決心とは、何の関係もない。(have ~ to do with)
The new boss has nothing to do with her decision to quit the job. (have ~ to do with)
- Vocabulary: - underachiever  - verbal-oral, - refer to - spacious-spatial/special
-> inter, intraの使い: Read Par.6 aloud
- inter: between; interface, intercity, internet, interaction, international, intercontinental,
- intra: inside; intra-city, intra-company, intranet, intrapersonal, intra-species
- Task-3 Do you agree or disagree with Gardber’s theory of multiple intelligences?
2. Kikutan-4K  Day 15: New Ideas
- Lis-1=> Write the Main Idea in one sentence-> Lis-2=> Revise the Main Idea.
-> Read=> Revise the Main Idea -> Shadow Reading
=> Study Vocabulary: occasionally
=> Dic universe  the whole space and everything in it, a system of stars, space; lives in one’s own ~
->universal  worldwide, entire, common, ubiquitous; ~ feature/design/concept/trend
promise-promising  showing signs of being good, successful; future is ~. ~ future, ~ plan/person
3. Read & Write-2  Unit 3 Courtesy: Reading 1: Being Polite from Culture to Culture #1
- Review Writing Assign. By Jul.12th: Five to eight sentences in response to one of the questions below.
In your culture, what is the polite or appropriate way to; - to greet someone  - to receive a gift
- to say good by - to show respect to sb - to be polite to sb  posted by

0 件のコメント:

コメントを投稿