Lesson Report Junior-1 May 26th

Hello class! This is Towako from MEL School.
How are you?
It's Tuesday, May 27th, 2014.
It's cloudy today.
きのうのレッスンでは、みんなにpet の名前をつけてもらいました。
Mark is my pet lion. His favorite food is hamburgers. のような文を作りました。
Bridge WorkのExerciseでは he's, his, she's, her の使いわけを練習しましたね。
なかなか難しいと感じた人も多かったようですが、とても大事なところなので、しっかり理解して使えるようにしていきましょう。
基礎英語の内容も難しくなってきましたね。
どんなお話の内容かを考えて読んだり聞いたりしてみましょう。
silent e のルールはわかってきたようですね!

<Lesson Review>
Silent e
Lessons 27 and 28
Bridge Work Chapter 1 Unit 2
Grammar and Communication-4 my teacher's, my, your, our, his, her, its, their の使い方
Exercise-4  #1, #2-a  About Ron's homeroom teacher


Have a wonderful week.
See you on Thursday!

Miharu and Towako

0 件のコメント:

コメントを投稿