Lesson Report Primary-1 May 30th

Hello class! This is Kumiko from MEL School.
How are you?
It’s Saturday, May 31, 2014. It's sunny and hot today.
Picture Dictionary のTopic 4 Colorful Sea Creatures (1)に入りました。
新しい単語に慣れましょう。
This is Phonics のUnit 3 Consonants (子音)を学習しました。
これからたくさんの子音について学習します。少し大げさな感じで発音すると上達すると思います。
Up and Away student book Unit 9 You areを復習しました。
新しく疑問文のAre you ? の学習をし、workbook の問題を解いて確認しました。
間違ったところは、直しておきましょう。
Up and away student book P 43 How many? で学習しました内容を思い出しながら、Picture Dictionary に出てきた単語のクイズを解きました。

* How many crabs? Two crabs

* How many jellyfish? One jellyfish

<Lesson Review>
Picture Dictionary Topic 3 Colors Under the Sea
Sing the Chant
Write new words in notebook.
This is Phonics Consonants P14
Listen to the CD (for 1-6 ), repeat, write words while pronouncing
Up and Away student book review Unit 9 You are
Do Are you?
Up and Away workbook P15
Have a great week! See you on Friday.

* Please bring your coloring pencils to the next lesson.

Kumiko

0 件のコメント:

コメントを投稿