- Comprehension Strategy: Recognizing the Author’s Purpose
- Skim the 1st paragraph, subtitles and the first sentence of other paragraphs=> Task-A
- Read-> Checking Comprehension => Reading w/CD
-> Read aloud: Pr.1, 3=> Task-1 1. Paragraph 1を日本語にしなさい
2. (Par. 3) At the time~ breaking into a school. を日本語にしなさい
1. 映画では、犯罪者はあたかもとても綿密な計画と賢いユーモアのセンスを持った知性の持ち主のように描かれています。 しかし現実には、その反対が本当のところに近いようで、多くの犯罪者は想像もつかないほど愚かです。ここでは映画に登場してくる悪党ほど賢くない4人の犯罪者の話を紹介しましょう。
2. ある貴金属店強盗が逮捕された時、その容疑者は自分はその事件が起きた最中他の違う場所にいたのだから、自分がその強盗犯であったはずがないと主張しました。そこで警察がその容疑者にどこにいたのかと訊ねると、彼はその晩全く違う地区にある学校に侵入していたことを認めました。
- Looking at Vocabulary in Context - portray (v) –portrait (n)
Dic: conceive (to form a plan in mind) conceivable (you can imagine or believe),
inconceivable (unimaginable, unthinkable)
2. Kikutan-4K Day 9: True Friends
Review Shadow Reading -> Read=> Write a summary in 2~3 sentences. Use; precious, earn, last
3. Tactics for Listening Unit 11 Invitations #2
Listen-3 Answer the questions and explain what each person used to do and what they do now.
Pronunciation: Reduction of Do you and Are you
=> Conversation-1 Think of an event and plan the time and date.
Take turns inviting each other and accepting the invitation. Use the expressions in the listening.
=> Conversation-2 Think of an event and plan the time and date.
Take turns inviting each other and refusing the invitation. Use the expressions in the listening.
=> Vocabulary Worksheet (from TB) => Print out!
0 件のコメント:
コメントを投稿