Lesson Report Primary-1 June 12th

Hello class! This is Kumiko from MEL School.
It's Saturday June 13, 2015. 
It's sunny today. 
Picture Dictionary のTopic 3, 4 のColors を2チームに分かれてボードに書いてみました。
今回はBoys チームが勝ちました!
次回は生き物リストで勝負をしましょう!
Wonderful work everyone! Topic 4 のChantも上手に唄えました。
This is Phonics  Short Vowels の最後のまとめとしてカードを全部読み上げてか
ら10枚の絵カードのスペルを書いてもらいました。皆頑張りました!
Silent eに入りました。Chantを唄い、新しい単語をノートに書きました。
次回から内容をじっくり学習していきます!
Up and Away Student Book  P44  What is your phone number?に入りました。
ペアワークで練習をし、発表もしました。Good work! 次回復習しましょう。

<Lesson Review>
Picture Dictionary Topic 4 (5)
Sing the chant.
Boys VS Girls  Write at least 2 words(colors from Topic 3, 4 ) each and write
a total of 13 words on board.
This is Phonics 1  Use cards to practice short vowels.  Pick 10 picture cards. 
Write 10 words in notebook and have each student write a word on board. 
Do Unit 5  Silent e  Sing chant and write new words in notebook.
Up and Away student book  P44  What`s your phone number? 
Pair work, present.

Have a good weekend. 
See you next week!

Kumiko

0 件のコメント:

コメントを投稿